Systrarna Jönsson

Alla inlägg under augusti 2009

Av Matilda och Linnea - 9 augusti 2009 21:01

Matildas helg har bestått av gå på Skansen med mormor och testa allt man kan där. Hon har åkt tåget, tittat på grisar och ätit glass.

 Hon njöt och hade det underbart.


På natten hade hon skött sig, vaknat två ggr. Hon är nog extra törstig när det är så här varmt.


Vi kan nu även rapportera att nu kan hon gå runt hela vardagsrumsbordet och hon ålar sig runt hela lägenheten. Det händer verkligen mycket med hennes utveckling nu.


På söndagen fick hon bada i Marabouparken och gunga i Mulle Meck parken.


När vi kom hem idag så var hon verkligen så glad att se oss, hon var verkligen mammig då.

 Men det gjorde inget för 5 öre för jag hade verkligen saknat henne. Hon fock vara hur mammig som helst.


I morgon blir det öppna för skolan för Matilda med sin pappa.





Av Matilda och Linnea - 6 augusti 2009 19:29

Matilda trivs hemma med sin pappa. Hennes mammigperiod verkar som bortblåst. Hon har idag varit uppe och sjungit på öppna förskolan med sin pappa. Tyvärr passar in förmiddagssången så bra för henne.

Det är ju då hon sover. Därför blev hennes rutiner lite fel idag.

 Det får bli öppna förskolan på eftermiddagen för Matilda i fortsättningen.


Hon gör verkligen framsteg nu, hon ålar sig och tar sig nu över tröskar. man får oftast locka lite så hon ålar lite. Men hon kan, hon bara lite lat.


Favoriten är fortfarande att stå. Vårt vardagsrum är i perfekt höjd för henne att stå och hålla i. Och det gör hon gärna.


I helgen blir det bröllop för Matildas mamma och pappa i Skelleftå. Jon och Sofia ska gifta sig. Jag ser verkligen fram emot att få gå på bröllop och blir som en liten minisemester. Komma iväg bara vi.


Imorgon sista arbetsdagen för denna vecka. Det har varit helt ok att jobba.

Visst saknar man Matilda och tänker på henne och undrar vad dem gör.

Men nu är det ju Henriks tur att få lyxen att vara hemma med vår prinsessa. Och jag trivs ju på jobbet.


En trevlig helg önskas.



Av Matilda och Linnea - 4 augusti 2009 19:11

 Matilda har varit inne i stan med morbror och sin pappa idag. Handlat klocka fick dem gjort. Blev nån seiko om jag uppfattade det rätt, eller såg rätt är väl mer rätt.


Morbor Richard följde med hem för middag här i solna och morfar kom också.


I morgon kommer mormor, då passar vi på att smita och gå på konsert.

Vi ska se Salem Al Fakir på Mosebacke. Det blir nog mysigt och riktigt bra tro jag det blir.





Av Matilda och Linnea - 3 augusti 2009 19:56

Ja då har Matildas mamma gjort sin första dag på jobbet.

Det var en lugn dag och det var helt ok att jobba.  Jag fick bada tjejen ikväll och hon var super glad och söt då. Titta på på bilderna.


Matilda har haft det bra med sin pappa hemma, de har beställt tid på verkstaden till bilen. Den mår inte så bra och behöver en bildoktor. Och vi har ju ett års garanti på bilen så det var bara att sätta igång och ringa. Tid fick vi den 18 aug. Så till dess är det bara hoppas att bilen inte blir sämre.



Nu sover matilda, efter bad och matlagning. Jag fick en beställning på att laga mer barnmat till Matilda. Så det är nu gjort.


Imorgon ska Matilda hjälpa till och köpa klocka till sin morbror eller det kanske e Matildas pappa som ska hjälpa till och Matilda får följa med?



Av Matilda och Linnea - 2 augusti 2009 09:30

Igår mötter jag och Matilda upp Johanna och Therese och tog en fika.

Therese är verkligen trött på att vara gravid, kommer verkligen ihåg känslan. Men nu e det inte lång tid kvar för henne. På måndag är hon beräknad.


Henrik var inne i på söder och tittade på Pride och hängde med syskonen Selin.  Pratade med Henrik på eftermiddagen då hade de bestämt att de skulle åka ut till fjäderholmarna och titta på utomhus teater; Bruden som visste för lite! Jag tjatade mig in att vi skulle med, Henrik var lite tveksam att ta med Matilda men det gick alldeles utmärkt kan jag rapportera. Hon sommnade precis till föreställningen började och sov sen e pjäsen. Hon vaknade när pjäsen var över och var då vaken i nästa två timmar.

Pjäsen kan jag verkligen rekommendera att se, den var lättsamm och rolig.

Många skratt blev det.


När vi skulle hem hade vi maximal otur, vi fick vänta 45 min på båten från Fjäderholmarna. Sen en kvart på tuben och sen 20 min på bussen. Så det tog hos över 2 timmar att ta oss hem.


Matilda hade på sig sin hårdrocksbody igår och många kom fram och sa vilken tuff lite kille! Hi hi, då rättade jag dem och sa att det är en tjej!


Idag blir att träffa Sabina och Matilda ska få leka lite i Vasaparken.





Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards