Systrarna Jönsson

Alla inlägg under juli 2016

Av Matilda och Linnea - 14 juli 2016 20:31

I två dagar har vi haft vågor och vågor på stranden. Idag blev det röd flagg när vi var nere så då får man vara i precis vid vattenbrynet.

Vi badar i poolen, solar, badar i havet, äter, badar, äter glass, badar hemma och badar lite till, äter och badar lite till ?. Sen börjar allt om igen.

[Bild]

Av Matilda och Linnea - 13 juli 2016 19:31

Igår åkte alla in till Barcelona och så körde vi hop on and off buss. Vi började utanför sagrada , men det var fullt så vi kom inte in. Vi åkte vidare till parc guell. Fin park och fin utsikt. Därifrån åkte vi runt och nästa stopp blev ett glassstopp. Måste säga att saknar den italienska glassen. Vi stannade även utanför camp nou. Tobias var överlycklig och köpte sig en speldräkt med sitt namn. Det blev en lång dag och vi var inte hemma förrän 22.30 De stora tjejerna tog ett dopp i poolen då. Barnen skötte sig bra, det var lite gnäll men lagom. Det var ändå 29 grader och sol. Vi har bestämt att pappor och de stora barnen ska åka tillbaka och göra Barcelona igen om några dagar. Jag själv har besökt staden tidigare.

Lite bilder;

[Bild]

Av Matilda och Linnea - 10 juli 2016 19:47

Nu har vi spenderat ett dygn i Calafell. Livet är tipp topp! Sol, bad, varmt och lite bråk emellan åt som det ska vara när man är 4 vuxna och 5 barn.

Av Matilda och Linnea - 8 juli 2016 23:08

Nu blir det 4 veckors semester!!! Jippi.
Vi börjar med 2 veckor i Spanien.
12.30 går planet i morgon till Barcelona.

Ha det gott, nu tar vi Jönsson Semester!!!

Av Matilda och Linnea - 6 juli 2016 16:39

Då var årets besök på gröna Lund avklarat. Det har åkts och åkts och åkts lite till. Nu sitter vi på båten mot Slussen. Sen hemåt!!!
Mormor kommer idag så det blir lite middag och poolbad när vi kommer hem.

Av Matilda och Linnea - 5 juli 2016 06:12

Några dagar kvar sen börjar vår semester. Som jag längtar. I helgen var det 30 års fest och jag genomförde en liten triathlon. Menar stolt att jag fixade det. Som jag sagt med envishet kommer man långt.