Systrarna Jönsson

Alla inlägg den 8 april 2013

Av Matilda och Linnea - 8 april 2013 15:03

....Ja då var det måndag igen och ny arbetsvecka.


Fredagen inleddes med ett besök på XXL sport för inköp av Överdragsbyxor till tjejerna och gummistövlar till Matilda.

Vi var inte de enda småbarnsföräldrarna som tog tag i dessa inköp en fredag kväll. V


Henrik jobbade lördag till söndag och vi tjejer roade oss med att vara ute större delen av dagen. Vi lekte i parken, handlade lite mat,

var på biblioteket en sväng. Matilda somnade på soffan kl 18.05 och sen sov hon resten av kvällen och natten. Linnea kom i säng kl vid 19.15 men sen verkade hon längta efter sin mamma för kl 02.12 fick jag sällskap i sängen. Linnea har sen hon fick en stor säng börjat nattvandra och kommer väl och sover i vår säng 1-2 ggr i veckan.


Morgonen på söndagen började 05.55 med att Linnea tyckte att nu var det morgon. Satte på Barnkanalen och kunde då ligga och dåsa i 45 minuter till.

Söndagen var det full rulle. Vi åkte med Camilla och Sophia till simhallen i Sollentuna. Tjejerna älskade. Linnea åkte ruschkana som bara den och Sophia och Matilda badade i stora bassängen så de blev blåa om läpparna.


På eftermiddagen hade jag en tant hemma som pratade om aloe vera produkter. Jag hade bjudit över några tjejkompisar så aloe vera tanten ordnade så vi fick göra fotbehandling på oss själva.

Efter en trevlig eftermiddag så stannade Camilla på middag och när barnen hade somnat var man helt slut. Så nu är man tillbaka på jobbet och det är nästan som helg :)


Till helgen får jag i alla fall sova garanterat. Eller jag slipper bli väckt av Linnea och Matilda. Jag och Henrik åker till Amsterdam.

Mornor kommer hit och passar barnen. Ska blir riktigt trevligt.



Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards