Systrarna Jönsson

Alla inlägg under november 2013

Av Matilda och Linnea - 8 november 2013 20:17

Matilda; öroninflammation och magsjuk.
Henrik; feber och förkyld.

Nu har dessa baciller invaderat oss i 2 veckor nu. Nu får det räcka tycker jag.

Matilda har fått öronsalva så vi hoppas det blir bättre snart. Och Henrik har efter mycket tjat gått med på att ta en alvedon. Och påpekade att om hans lever blöder ihjäl inatt då är det mitt fel. För ni vet väl att tar man alvedon eller Ipren när man är sjuk tar det 22% längre tid att bli frisk enligt vetenskapliga studier. Allt detta enligt min man!

Av Matilda och Linnea - 4 november 2013 06:36

Vintertid och magsjuka är ingen bra kombo om man vill få sova i vår familj.

Linnea har varit magsjuk, kräktes onsdag till fredag. Och sen har hon inte lärt sig sova så bra efter tidsomställningställningen. Jippi säger vi!!
Idag. Började hon 04.43 Jag låg med henne i hennes rum i en timme. Men hon vägrade somna om.

Helgen bjöd även på korvgrillning med grannarna i sandlådan på fredag kvällen. Väldigt mysigt!

Nu ny vecka och i morgon får vi en 5 åring i familjen! Som hon är laddad!!

Nya stolar hemma. Eller nya för oss men min farmors gamla.

En frisk Linnea!

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards