Systrarna Jönsson

Alla inlägg den 24 juni 2012

Av Matilda och Linnea - 24 juni 2012 20:57

Då var vi hemma. Storhandling är fixad och barnen sover.
Vi lämnade landet idag vid 3 och åkte hem slängde in väskor, åkte till en park för att träffa familjen Bäckman. Äntligen fick jag träffa deras minsta tillskott. Så söt och liten.


Midsommarafton på landet blev verkligen en klassiker. Fint väder, barnen åkte häst och vagn. Vi klädde stången. Silllunch, tårta , dans och lek kring stången. Efter det bad vid stora badet.

Att få alla barn att sova vid 19 det var inget att tänka på, men vi fick de små att sova då. De stora somnade väl vid 21.30 Det blev grillat och jordgubbar till middag. Ja det var en riktigt bra midsommar.


Dagen efter regnade det, och regnade lite till. Men på eftermiddagen slutade det och då blev det bad igen för Matilda. Hon kan bada när som helst och typ hur som helst. Hade inte med mig badkläder till henne när vi var vid stora badet på lördagen men det hindrade inte henne att gå ner i galonkläder och få små sjöar i sina stövlar. Så eftertag gav jag upp och hon fick bada naken.


Linnea är nog den som är minst rädd för Acke, eller Acka som hon säger. Hon är verkligen en lite busa den ungen. Hon kan ta tag i Acke och bara dra. Ja de är som två små bebisar dem där två, lika vilda bägge två.


Idag så fick jag lite lyx. Henrik jobbade, och Madde och Olle skulle åka och hälsa på Olles mamma. De tog då med sig Matilda och jag och Linnea roade oss lite själva sen sov vi båda två middag. Så skönt.


Nu väntar en ny vecka, jag två veckor till sen väntar 4 veckors semester. Denna vecka kommer flickornas mormor. Och på lördag blir det Gröna Lund för alla.


Bilder från midsommarafton..


                                               



Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards