Systrarna Jönsson

Alla inlägg under augusti 2012

Av Matilda och Linnea - 11 augusti 2012 08:16

...Från slottet i Solna.
Där två prinsessor bor.

Idag blir det lunch i malmköping hos med min farmor.

Och sen bus och lek med kusinerna.

Av Matilda och Linnea - 9 augusti 2012 10:50

Då är man igång i ekorrehjulet igen. Barnen går på dagis och man är tillbaka på jobbet.


Linnea har haft det tufft att börja på dagis. Hon gråter fruktansvärt när man lämnar henne. Det riktigt skär i hjärtat. Det har blivit lite bättre för varje dag… så snart är det nog som vanligt igen.


Henrik hade frågat Matilda om hon hade hört att Linnea grät på dagis: Ja, Fröknarna tröstar henne, sa hon.


Igår hämtade jag på dagis och nu är det ingen vagn för Matilda som gäller. Hon ska gå.

Och man kunde ju fått bättre förutsättningar… regn!!

Men det gick bra, satte på henne regnkläder och sen gick vi till bussen i regnet. Inga klagomål och i morse när jag lämnade gick det lika bra.


Linnea har återigen börjat vakna kl 05.30… Jippi säger vi! Men allt är en fas, så snart blir det bättre också.

Av Matilda och Linnea - 7 augusti 2012 13:40

                         

Av Matilda och Linnea - 7 augusti 2012 13:37

                                                                               

Av Matilda och Linnea - 5 augusti 2012 20:15

Då var semestern slut och i morgon börjar jag jobba.

Flickorna sover och jag ska ta ett bad tror jag.

I veckan ska jag ta tag i saken och lägga ut alla bilder från filmkameran.

Av Matilda och Linnea - 1 augusti 2012 16:03

Sista veckan, sen börjar dagis och jobb. Vi är på landet. Matilda går sista veckan på simskolan.

Idag åkte vi och besökte morfar och morbror Richard. Åkte vattenruschkana. Skoj! Hade det varit lite varmare hade jag och flickorna kunnat åka hela dagen.

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards