Systrarna Jönsson

Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

Varför??

Av Matilda och Linnea - 21 februari 2012 11:21

Helgen passerade och det är nu tisdag.

Denna tisdag började kl 05.30 med att båda tjejerna tycket det var morgon.

Jippi.

Försökte få Matilda att somna om men det gick inte… hon behövde inte sova tyckte hon.


En liten egenhet som Matilda har börjat med att ställa Varför frågor om allt.

Varför måste du jobba? Varför måste man betala räkningar?

Varför måste jag sova? Varför?

Säger man åt henne att göra något, jag då får man tillbaka ett varför?

Varför måste jag tvätta händerna?

Varför får man inte göra så eller si?

Ja varför måste Matilda ställa frågan Varför hela tiden??


Jag lämnade båda tjejerna på dagis för första gången i måndags.

Det var en pärs. Första ska man göra i ordning sig för jobb, fixa i ordning flickorna.

På med ytterkläder och sen ta sig till dagis. Men det gick och vi kom fram i tid och jag kom till jobbet i tid.

På fredag är det dags igen. Nu börjar nämligen livet med två barn på dagis och två föräldrar som jobbar heltid.

Nu börjar pusslet.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda och Linnea - 31 juli 2022 22:34

[Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] ...

Av Matilda och Linnea - 5 maj 2022 08:00

En resa till London fick dem i julklapp. Som gick av stapeln 26-28 april. ...

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards