Systrarna Jönsson

Alla inlägg under december 2011

Av Matilda och Linnea - 14 december 2011 06:45

Allmänt kaos skulle jag säga att det var. Vi fick vara utomhus och det var allmänt gnäll bland barnen att stå där ute.

Matilda ville inte alls stå med bland barnen och sjunga.

De sjöng 3 sånger sen så skulle det vara fika ute på gårdern. Men vi tog beslutet att åka hem och fika istället.


Matilda var tomte:


 

Av Matilda och Linnea - 12 december 2011 20:38

Igår var en hård dag för tjejerna. Båda hade en förkylning i kroppen, men deras mamma hade bokat träff med en uppstartande frilans fotograf i Hagaparken.

Hon skulle ta lite bilder på tjejerna. Så jag packade ner dem i vagnen och vi knallade dit.

Och jag har hittills bara sett 2 bilder, men så fina. ( lisalove.se för er som vill titta.)


Flickorna var tappra och när vi var på väg hem gick vi förbi Sofia och Camilla för att tjejerna skulle få leka lite.

Men vi hann inte vara där så länge för Matilda ramlade och slog huvudet. Hon och Sofia satt på en stor fåtölj på ryggstödet och Matilda tappade balansen och föll bakåt. I fallet bakåt träffade hennes bakhuvudet fönsterbräddan och hon fick ett jack i huvudet. Vi åkte in till NärakuteN på Astrid och det gick väldigt fort. På 20 minuter hade det tittat och konstaterat ingen hjärnskakning och det limmade jacket i huvudet. Matilda var nöjd efter detta för hon fick en glass av doktorn.


I morgon Lucia på dagis, Matilda ska vara tomte. Det är sånguppträdande kl 15 på gården och sen fika. Jag har ikväll bakat lussebullar till detta.


Tjejerna sover, Linnea lite oroligt för hon tycker det e väldigt jobbigt med sin förkylning.

Dock hade hon knappt nån feber ikväll, så jag hoppas att det vänder snart.


Måste dock säga till er att Tomten bor inte på Nordpolen utan i Solna Centrum enligt Matilda.

Vet inte om detta kan bero på att vi träffade Tomten i Solna Centrum i lördags och hon nu tror att Tomten bor där. Men hon sa även att Tomten har kommit hem till Farmor och Farfar i Täby.

Jag frågade om hon tror att Tomten kommer till Fjällen?

Då sa hon ja, och om jag frågade vad hon önskade sig av Tomten?

Ja då får man lite olika svar, blå docka, en tjej till linus ( linus heter den monchicchin hon fick förra julen) eller en gul tiger :)





Av Matilda och Linnea - 11 december 2011 08:12

Denna vecka går inte till den vecka då vi har sovit mest. Flickorna har avlöst varandra.
Matilda verkar ha mycket att tänka på vilket ha resulterat i att hon har sovit oroligt och vaknat tidigt.

Linnea har vaknat många mornar denna vecka vid 05 igen, Henrik fått henne att somna om. Men jag är tyvärr inte lika bra på det.


Nu har hon även fått lite feber, så i natt har inte varit en bra natt.

Så det var lite hårt i morse, speciellt eftersom jag festade på jobbets julfest i fredags och i går var Viktor över och åt köttgryta och vi dack en massa rödvin till det.

Väldigt gott och trevligt.


Ne nu är det dags för lite frukost, sen får blir det Hagaparken idag.




Av Matilda och Linnea - 4 december 2011 20:37

I morgon fyller Pontus 1 år men det firades idag med brunch hemma hos Familjen Rinneby.

Storkusinerna de röjde järnet, Pontus var på G när han väl vaknade. Det öppnades paket, fast det var mest Filip och Matilda som öppnade dem.




                   



Av Matilda och Linnea - 4 december 2011 09:13

           

 
Av Matilda och Linnea - 3 december 2011 08:34

ja då var det helg igen och allt man ska hinna med.

Idag blir det babysim och sen ett besök i Malmköping hos min Farmor.

I morgon blir det 2 st kalas, Emilie 4 år och sen Pontus 1år.


Vi är även hundvakt till Timmy, men han får bara haka på.

Igår var vi hemma hos Jon och Sofia och Timmy var nog inte missnöjd att var där. Vi åt hamburgare och Timmy tog platsen under Linnea och Noomis stolar. Han fick i sig lite han också om man säger så.


När vi åkte hem igår från Jon och Sofia då förklarade Matilda för mig att när Linnea låg i min mage då kunde hon gå.

Då gick hon tydligen runt runt där inne, hon var även röd och hade inga kläder på sig.


Jag försökte ta bilder på flickorna men de ville inte som jag vill :)


           

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards