Systrarna Jönsson

Alla inlägg den 20 november 2011

Av Matilda och Linnea - 20 november 2011 06:59

Så är veckan slut. Tjejerna är äntligen friska.


Henrik var på vårdcentralen med dem, det var bara ett elakt
förkylningsvirus. Matilda fick lite ny astma medicin mot sin hosta och Linnea
fick flytande Brickamyl mot sin hosta.

Så efter 6 dagar med feber så tog tog den 2-3 dagar till så
är Linnea tillbaka i samma form.


 I går på babysimmet var hon helt galet glad.
Hon dök från ruschkanan med sån fart att man trodde nu kommer hon väl klaga men
icke. Simfröken bara skakade på huvudet och sa : Man kan ju göra vad man vill
med henne och hon bara skattar.


Flickornas mamma fick sin dom på sin näsa i torsdags, var på
Sabbatsbergssjukhus. Och jag hade tydligen en väldigt sne skiljevägg i näsan.
Och detta rättar man till under operation som tar 30 min och görs under narkos.
Får komma hemma samma dag och sen sjukskrikven en vecka.  Jag önskade att få detta gjort i Januari när
doktorna började prata om att de kanske skulle hinna detta i december.


I går tog jag och Matilda en långpromenand och när vi kom
till lekparken träffade vi dessa tre busungar

 


Idag blir det en hel vuxendag för oss vuxna i denna familj. Matilda
och Linnea ska till farmor och farfar. 
Vi ska först på brunch hos Fanny o Christian sen hem till Viktor för
lite tee och sist till Cirkus för att se Ljust och Fräsch.


När jag nu på morgonen frågar jag Matilda vad hon ska göra  idag: Jag ska till Farmor och Farfar i Täby
och Filip och Pontus ska dit också.


Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards