Systrarna Jönsson

Direktlänk till inlägg 4 september 2011

Inte som vi tänkt oss...

Av Matilda och Linnea - 4 september 2011 19:07

Livet med småbarn blir sällan som man tänkt sig. På lördagen hade vi planerat att göra lite ärende, efter det skulle vi åka och hälsa på Familjen Vennbergs senaste tillskott; Max.

Men det blev inte så, Matilda hade lite feber och började bli förkyld så vi ställde in besöket hos Max.


Vi gjorde lite ärenden och sen hade vi tänkt att gå ut och ta en promenad med Timmy ( vi har varit hundvakt till Timmy i helgen). Matilda kändes varmare och jag tog tempen, nu var den uppe i 39.7


Det blev bara jag, Timmy och Linnea som den där promenaden.


Inflyttningsfesten vi skulle på var det bara Henrik som åkte till. Jag stannade hem med tjejerna. Matilda blev bara varmare och varmare, alvedon hjälpte inte alls.

På kvällen var den uppe i 40.2 och hon började yrra lite.

Henrik kom hem tidigt från festen och vi bestämde att jag sover med Matilda i hennes rum. När vi gick och la oss började hon drömma feberdrömmar. Usch det var läskigt tyckte jag. Hon skrek och var verkligen rädd och hysterisk.

Då ändrade vi planen igen och Henrik fick sova i Matildas rum och jag och Matilda sov i våra sängar.

Natten var trots allt ganska lugn. Hon vaknade några ggr men somnade om ganska fort. Hon sov till 07 sen. Och på morgonen hade hon bara 38.3 och nu på kvällen när hon gick och la sig hade hon 37.7


Blir en dag hemma för henne i morgon.


Lite bilder från helgen.


               



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda och Linnea - 31 juli 2022 22:34

[Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] ...

Av Matilda och Linnea - 5 maj 2022 08:00

En resa till London fick dem i julklapp. Som gick av stapeln 26-28 april. ...

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards