Systrarna Jönsson

Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av Matilda och Linnea - 3 oktober 2010 14:36

I morse var Matilda feberfri, nu är jag lite osäker om den inte kommit tillbaka.

Vi vågade oss ut för lite frisk luft i morse jag och Matilda.

Det sov hon gott av, över 2 timmar. Och då väckte vi henne.

Hon är fortfarande rosslig i rören. Ser vi ingen förändring åker Henrik till Doktorn med henne.


Jag är seg och trött på denna förkylning. Vill ha tillbaka min krafter.


Nu e det snart en lägenhetsvisning som står på schemat, sen handling och lite middag på det.


Efter ha varit hemma i några dagar nu, kan jag lugnt konstera Matildas favoriter just nu.

Det är att läsa böcker, eller vi läser böcker för henne. Gissa vilken Favoritboken är: Ja, Pippi!

Känner du Pippi Långstrump, Bilderbok med text.

Hon går fram till bokhyllan i sitt rum och pekar på oss och säger läsa Pippi. Och vill att vi tar fram hennes Pippi bok. Denna bok får hon nämligen inte läsa själv.


Nästa favorit är att lägga pussel. Det är väldigt skoj tycker Matilda.

Vi prövade att ta fram ett pussel på 3 åringsnivå, men det var för svårt.

Så vi håller oss till dem vi har på hennes åldersnivå.








Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards