Systrarna Jönsson

Alla inlägg under maj 2010

Av Matilda och Linnea - 14 maj 2010 08:07

Helg igen, kort arbetsvecka.

Igår på träffade vi Familjen Vennberg och tog en liten promenad i Ulriksdalsslottspark och åt lunch där. Gott och det var varmt. Dock lite molnigt.


Veckans nya ord är Pippi för Matilda, hon har sin DVD och säger Pippi och pekar på TV:n. Då är det dags för Pippi på tv:n tycker Matilda. Kan man säga att Pippi är en favo?


På eftermiddagen igår så var vi bara hemma och tog det lugnt.

På kvällen åkte jag över till Therese för en tjejmiddag.


Idag jobbar Henrik , jag och Matilda ska nog åka över till Hammarbysjöstad och hälsa på Amanda och hennes mamma och resten av syskonen.


I morgon blir det utflykt till karlskoga för att möta upp mormor och Jens där.


Av Matilda och Linnea - 10 maj 2010 19:15

Lördagen spenderades på först på Aqarium med Dennis och Emelie. Denna gång gick det mycket bättre för Matilda. Hon tyckte det var väldigt skoj.

Det som kanske var lite jobbigt var regnskogs miljön när det blev mörkt där och det började åska. Men det kan man ju förstå.


Vi spenderade sen eftermiddagen på Krägga Herrgård där vi hade det toppen.

Bubbelbad, bastu och god mat. Kan inte bli så mycket bättre.


Matilda hade fullt upp hos Farmor, de hade besökt Röstlunds och sen busat och gjort massa med skoj. Hade varit så fullt upp att hon hade inte ens hunnit bada.


På söndagen var det en trevlig middag som avnjöts på söder. Matilda njöt av att leka med pappas kusiner. De skojade och busade med henne till max.


Nu ligger Matilda och sover, Henrik jobbar natt och jag ska sätta mig och jobba.

Men det är skönt att det är kort vecka denna vecka. Jobbar bara mån-onsdag. Sen långhelg.


Bilder från Aqarium

      

 

Av Matilda och Linnea - 7 maj 2010 19:34

ja då tar Familjen Jönsson helg.

På agendan står:


Aqarium med Dennis och Emelie i morgon förmiddag


Matilda ska till Farmor för att mysa där på eftermiddagen och sova där.


Jag och Henrik ska åka till Krägga Herrgård och bara rå om varandra.


Söndag bjuder kanske på middag på söder för att fira Kersti, återstår att se om vi får en inbjudan.


Trevlig helg säger vi.



Av Matilda och Linnea - 5 maj 2010 20:52


  


Idag blir Matilda 18 månader.

Jag vet inte om det var därför när jag hämtade henne på dagis som hon hade en svensk flagga målad på kinden och lite gul färg på näsan.


  


Vi åkte hem och åt mat och sen sa jag till Matilda nu måste vi dammsuga.

 Matilda var inte sugen bara skrek när jag tog fram dammsugaren.

Hon ville inte hjälpa till, ja det blev så att Matilda så på barn Tv och jag dammsög.


  


När detta var gjort blev badtime och jag tog av henne kläderna och blöjan i badrummet. Slängde kläderna på golvet utanför badrummet. Då innan Matilda visade att hon ville hoppa i badet så gick hon självmant ut ur badrummet och plockade upp kläderna på golvet. Öppnade dörren till klädkammaren och slängde kläderna i tvättkorgen. Sen gick hon tillbaka in i badrummet och nu vill hon bada.

Hon e helt otrolig vår lilla tjej!


Nu sover hon och jag har fått lite jobb gjort.

Henrik är på väg hem.


God natt!


Av Matilda och Linnea - 4 maj 2010 21:10

Denna dag är snart slut och jag sitter i soffan och ser på Tv, Henrik ser på något i sovrummet. Bra när man inte alltid har samma smak vad det gäller tv program.


Matilda sover, hon har haft en bra dag på dagis. Hon gillar verkligen sandlådan.

Jag hämtade igår och då var det inga glada miner när jag hämtade henne och vi var tvugna att gå hem. Hon insåg att hon var tvungen att överge sandlådan. Samma sak  idag när Henrik hämtade.


Matilda är verkligen tydlig numera när hon visar var hon vill, hon kommer fram och tar tag i ens hand och drar. Hon vill att man ska följa med och sen så visar hon vad man vill.


Nej nu ropade Henrik, han kunde tänka sig att se mitt Program, The Good wife :)


  

Av Matilda och Linnea - 3 maj 2010 07:15

Fredag:

Valborg på landet med brasa och middag


Lördag

kusinträff på Landet

Shopping i Täby

Pizzamiddag på landet


Söndag


30 års lunch i Farsta.

Middag på Söder, Simon 19 år.


Nu morgon och stress för att ta sig till Dagis och jobb.


      

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards